sobota, 17 maja 2014

OSTATNI ETAP ŻYCIA

Zaczynam następny etap życia i już ostatni, tylko jak długo będzie trwał ..?
 Będzie pewnie bardzo trudno,,ale trzeba żyć i trwać . Gdzieś w podświadomości boję się spotkania z problemami zdrowotnymi, do tej pory sama dawałam radę, a tu zaczynają się naprawdę duże schody. 

Kręgosłup od czasu do czasu zaczyna dręczyć i pobolewać. Stawy i mięśnie tracą swoją sprawność zaczynają skrzypieć przez to pojawiają się coraz częściej bóle reumatyczne i osteoporoza. Serce i układ krążenia wystawiają rachunek za stres. Natomiast układ odpornościowy gorzej sobie radzi z różnymi infekcjami . Do tej pory dobra pamięć zaczyna płatać figle . Aż w końcu cały organizm woła.. zwolnij i zacznij żyć ciszej i spokojniej. .

Jednym słowem wszystkie te objawy świadczą o nadchodzącej starości.

Procesów starzenia nie da się niestety zatrzymać , ale można go opóźnić  poprzez właściwą pielęgnację. Przydadzą się kremy z witaminami A, C, E, z wyciągiem z soi, koenzymemQ10 . Zwalczają one wolne rodniki , które przyspieszają starzenie się skóry , która z wiekiem staje się cieńsza . Preparaty z retinolem działają regenerująco, kosmetyki  z ceramidami wzmacniają naskórek ,a kwasy owocowe złuszczają warstwę rogową.  Skóra nabiera blasku i staje się bardziej jędrna.

Staram się dwa razy w roku, jesienią i wiosną przyjmować suplementy diety z substancjami, które pobudzają skórę do regeneracji oraz zwalczają wolne rodniki , np. kwas omega3+6, flawonoidy, zwłaszcza izoflawonoidy sojowe mające działanie estrogenne.

   
OLIWA  NA  RATUNEK  SUCHEJ  SKÓRZE

Oliwa to eliksir młodości, to dzięki niej skóra staje się miękka i nawilżona. Poza tym oliwa działa odżywczo, kojąco i wygładzająco. Dodać można do kąpieli i odżywić włosy. 

Natomiast zmarszczki twarzy pokonać pomoże ..kolagen retinol kwas hialuronowy z koenzymem Q10 o nazwie LaboteQSKIN - zawiera składniki przeciwzmarszczkowe, które odbudowują od wewnątrz skórę i spłycają zmarszczki.

-----------------------------------------------------------------


Rzeczywiste znaczenie snu
dla zdrowia i samopoczucia

Dobry sen to podstawa codziennego życia.
 Musimy spać, jeśli chcemy prawidłowo funkcjonować.  
Ma on kluczowe znaczenie przy procesie podziału komórek, utrzymywaniu temperatury ciała oraz w kształtowaniu pamięci. 
Ranek jest mądrzejszy od wieczora” - 

Sen utrzymuje w zdrowiu serce:
 niedobór snu podnosi ciśnienie krwi oraz poziom cholesterolu, co zwiększa niebezpieczeństwo wystąpienia zawału serca.
Umożliwia wzrost oraz regenerację tkanek w organizmie. 
Sen zmniejsza poziom stresu i  ryzyko depresji.
Pomaga organizmowi w procesach leczenia i regeneracji urazów, zranień oraz stanów zapalnych.
Podczas snu odpoczywa także mózg i następuje regeneracja całego ciała.

A co najważniejsze:
Jedynie wypoczęta osoba jest pełna energii, ma dobry nastrój i chęć do życia, które pomagają w łatwiejszym wykonywaniu obowiązków zawodowych i  osiąganiu  sukcesów w życiu.
 Sen nas po prostu odnawia!

Sen jest niezwykle mocno związany z pamięcią i zapamiętywaniem.

Jeśli się nie wysypiasz,
jesteś w niebezpieczeństwie!
 Najgroźniejszą konsekwencją niewyspania jest zasypianie za kierownicą. Śpiący człowiek jedzie nierozważnie i nie zwraca wystarczającej uwagi na to co dzieje się wokół, wydłuża się też znacznie czas jego reakcji.

Niedostateczna ilość snu pogłębia lub zwiększa:
skłonność do zapominania,
ilość wypadków i urazów,
problemy z zachowaniem, 
zmiany nastrojów,

Czy wiesz, że niedobór snu
zwiększa masę ciała? 
Gdy nieprzespane noce powtarzają się, przychodzi pora na aptekę i ziołowe preparaty wspomagające zasypianie, a jeszcze później na wizytę u lekarza, który przepisze  lekarstwa nasenne.

Jeśli chcesz poprawić swoje nawyki związane ze snem trzeba  znaleźć przeszkody, jakie mogą być głównym powodem twoich nieprzespanych nocy .

Bezsenni, musicie pilnie to przeczytać!
Bezsenność to dość częste zjawisko, które większość ludzi postrzega jako uczucie niedostatecznej ilości lub kiepskiej jakości snu. Mogą pojawić się różne formy bezsenności:
z powodu fatalnej jakości sen trwa zbyt krótko,
budzisz się w środku nocy i nie zasypiasz na tyle głęboko, by czuć się wypoczętym,
wydaje się, że wcale nie wiesz jak dobrze się wyspać.
Bezsenność ma wiele odmian – która z nich dotyczy Ciebie?
Nie możesz zasnąć? 
Stale się budzisz? 
Wstajesz razem ze wschodem słońca?

Jeżeli masz trudności z zasypianiem, prawdopodobnie zbytnio koncentrujesz się na rzeczach powodujących obawy, niepokój czy rozdrażnienie, szczególnie gdy myślisz o różnych stresujących wydarzeniach.
Częste budzenie się w nocy może być skutkiem różnych chorób, występuje także w wyniku czynników zewnętrznych (płacz dziecka, opieka nad chorym, chrapanie, hałas uliczny, odgłosy przejeżdżających pociągów etc.).

 Jeśli budzisz się bardzo wczesnym rankiem, lub praktycznie w środku nocy może to być skutkiem zapadniętego lub niewłaściwie dobranego, niewygodnego materaca,.
Zmień materac i w końcu się wyśpij .!
Wysypianie się to nie luksus,
dobry sen jest po prostu niezbędny

Kilka rad pozwalających lepiej spać w jesieni życia !

1. Bierz częste kąpiele (oczywiście za zgodą lekarza) o temperaturze nie wyższej niż 37˚C.

2. Ogranicz czas spędzany w łóżku.  Idź do łóżka dopiero wtedy, gdy jesteś śpiący.

3. Ogranicz kofeinę, nikotynę i alkohol po godzinie 14. Kiedy organizm się starzeje, na sen mogą mieć wpływ także czekolada oraz woda mineralna.

4. Sprawdź leki jakie przyjmujesz, spytaj lekarza jakie skutki uboczne mają przepisane Ci lekarstwa.

5. Nie siedź całymi dniami w domu. Wyjdź na słońce i świeże powietrze. Naturalne światło dzienne wpłynie korzystnie na Twój sen.

6. Pozostań aktywny fizycznie. Spacer będzie miał dobroczynny wpływ na zasypianie.

7. Nie zaniedbuj aktywności umysłowej. Znajdź sobie hobby: kursy i zajęcia w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, śpiewanie w chórze czy działalność społeczna – wszystko to pozwoli Ci na zachowanie przytomności umysłu w ciągu dnia i spowoduje, że wieczorem będziesz odczuwać senność.

8. Ogranicz popołudniowe drzemki. Jeśli naprawdę jesteś śpiący, połóż się na 20 minut a potem wstań, w innym przypadku wieczorem będziesz mieć kłopoty z zaśnięciem.

------------------------------------------------------










Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza